Beren op de weg

1 juni 2016 - Jasper, Canada

Hier zijn we weer,

Gisteren vanaf Golden naar Ice fields.

Na een goede nachtrust en niet te vergeten een heerlijk ontbijt zijn we gaan rijden.

De zon hoog aan de hemel. Onze eerste stop was Emerald Lake, wandelschoenen aan en een wandeling om het meer gemaakt. Na ander half uur waren weer terug bij de camper en was het inmiddels lunchtijd.

Na de lunch weer verder richting Ice Fields. Een prachtige weg ,dwars door de Rokey Mountains. Bij Field aangekomen hebben we een pas gekocht voor alle parken in Canada. Wat denk je :moesten wij onze paspoorten laten zien!!!!!! De zeer vriendelijke dame geloofde ons niet ,66 ? No way ! Maar na de controle van onze paspoorten konden we twee passen kopen. Dus rijden .Toen op weg naar de Colombia Icefields. De passen werden bij de ingang van het Banff Nationale Park gecontroleerd. Geluk , we mochten door rijden. Na ongeveer 10 min rijden , ja hoor de eerste beer aan de rand van de weg. Geweldig !! Een half uur later nog een  . Daarna hebben we ook de Spiral Tunnels bezocht . Een zeer goed uitgedacht rail bouwwerk, dwars door de bergen. Het idee is van een Zwitser. Voor we naar de Ice Fields gaan nog de Peyto Lake bezocht , we hebben ons verbaasd hoe mooi blauw deze was . Een kleine wandeling gemaakt en nu naar de Ice Fields. Daar aangekomen  kaarten voor de Tour gekocht voor vanmorgen . Wat gegeten en gedronken en gaan slapen . Toen we wakker werden was het koud,mistig en nat . Wat nu ? We hebben onze kaarten kunnen ruilen voor a.s zondag , dus als we hier weggaan gaan we de Tour maken in Ice Fields. We hebben onze campingplaats al bezocht, een mooie plek. Nu zitten we op een terras in Jasper omdat er opende camping geen WiFi is ( wel beren en herten) . Op ons verdere avontuur moeten jullie een paar dagen wachten .foto 's

1. Toon en Lydia:
    2 juni 2016
    Prachtig weer, en er zijn natuurlijk niet zoveel 65+ers die zon tripje gaan maken super mooi
  2. Thijs en Hennie:
    2 juni 2016
    Wat een mooi verhaal en gaaf die beren . Grappig dat ze jullie niet konden geloven dat er 65 plussers zijn die ook zo ondernemend zijn. Hihi .ben benieuwd naar de prachtige foto's. Xx
  3. Annette:
    2 juni 2016
    he, jonge hinde.... Wat mooi toch!!Genoten van je verhaal!xx
  4. Agnes:
    We wachten met spanning
  5. Ans pijnenburg:
    2 juni 2016
    kijk uit voor de beren en leleke mennekus.
  6. Tineke:
    2 juni 2016
    Beren op de weg ... ik geleuf er niks van ... die zien jullie nooit!!!!

het elfde gebod..... genieten mot.
    Veul plezier,
    Lieve groet, Tineke
  7. Flip:
    Hello,

Fijn dat jullie er zo van genieten,nu nog een schoonheidsbehandeling en wat Botox hier en daar en jullie mogen dankzij jullie jeugdige
    uitstraling overal gratis in.

Groetjes,

Flip
  8. Marieken:
    2 juni 2016
    Gaaf, wij zijn jaloers! Jullie hebben die vrouw toch wel een fles wijn gegeven ;)
  9. Truus van der Pas:
    9 juni 2016
    Helemaal te gek. Wat mooi van die leeftijd. Jullie zijn nog groentjes daar in Canada. Niks geleden hier in Nederland. gr. Truus