dag 19 t/m 22

22 juni 2018 - Westendorf, Oostenrijk

Hallo allemaal,

Hier zijn we weer.

Dinsdag 19 juni.

Vandaag zijn we naar Ancona gereden. Een grote stad, helaas hadden we ons vergist in de plek waar we overnachten.

Het B&B daar was niets mis mee, keurig, vriendelijke gastvrouw en heer.

Alleen te ver van de mooie plekken van deze stad, om te lopen. Helaas, dat is dus voor mijn knie niet echt fijn en kost te veel energie.

Jammer, maar och, we hebben al veel moois gezien en gedaan.

Woensdag 20 Juni.

Vandaag zijn we naar Pesaro gegaan en een heerlijk dagje strand gepakt, samen met Daantje en Peter die daar logeerde op een zeer mooie plek.

Rond de klok van 17.00 zijn we naar ons volgende plekje gereden in Ravenna.

Daar werden we hartelijk ontvangen, leuk plaatsje op de weg naar Venetié.

Op de fiets naar het centrum en daar heerlijk gegeten.

Terug gefietst en heerlijk onder de wol om de volgende dag onze trip in Italié af te sluiten in Venetié.

Donderdag 21.

De wekker gezet om de dag vroeg te beginnen om naar Venetié te gaan. Zo gezegd, zo gedaan.

We hebben onze auto in Dolo ( waar we zouden overnachten) bij het station geparkeerd en zijn met de trein naar Venetié gegaan.

Wat een speciale stad, geweldig om te zien hoe een stad in het water zich in beweging houdt.

Boten, water en alles ram vol met toeristen. Waar wij samen, er ook twee van waren.

Natuurlijk, hebben wij ons voor een tochtje in een gondel, niet laten weerhouden.

Gewoon, verstand op nul en varen. We hadden een half uur ( in ventié zijn dat 20 min)  en ook flink uitleg.

Hier rechts ziet U de Lucas Kerk, dat was het dan. Maar hoe dan ook ,  gewoon heel leuk en als je vraagt of ze een foto willen maken doen ze dat heel vriendelijk.

Na ons tripje in Venetié, zijn we weer naar Dolo gegaan met de trein.

In ons B&B aangekomen, heerlijk een glaasje water gedronken aan de rivier waar het B&B stond om daarna het dorpje in te gaan voor een lekker glas wijn.

Ook Dolo was een schattig plaatsje. Op aanraden van de gastheer zijn we heerlijk gaan eten in een leuk restaurant, echt op zijn Italiaans. Moeder in de keuken en zoon in de bediening

Dit was de laatste dag in Italie.

We hebben 3 mooie weken gehad in het warme land, zeer vriendelijke mensen, veel mooie oude steden en dorpen. Veel gedaan en veel gezien.

Als echt Nederlanders moeten we natuurlijk ook iets te miepen hebben:de wegen zijn echt slecht, jammer maar dat is echt.

Vrijdag 22 juni .

Vanmorgen om 9.00 weggereden naar Oostenrijk.

Twee geweldig mooie passen gereden de Pennes en natuurlijk de oude brennerpas.

Een prachtige rit zonder autobaan, waar we rond 17.00 aankwamen in Westendorf.

Als het weer goed blijft , dan blijven we nog hier om wat te  relaxen en natuurlijk te gaan fietsen.

Bij thuiskomst horen jullie nog iets van ons.

Wanneer dat is ? Jelle zal wel zien. Dat laten we een beetje van de weergoden afhangen.

1. Flip:
    22 juni 2018
    Bonjorno.

Heeft Peer in de gondel voor jou nog een liefdeslied gezongen?

Jullie weten toch dat Mirjam uit Pesaro komt.

Veel plezier.

Groetjes van Flip en Thea
  2. Maria:
    22 juni 2018
    Nog even genieten dan maar en tegen dd tijd dat jullie terug komen schijnt hier ook de zon weer.xx