dag 10 t/m 14

14 juni 2018

Hier zijn we weer en hopen dat de storing met de computer voorbij is .

Hopelijk dus gewoon een verhaal. We gaan van start :

De weergoden zijn ons nog steeds goed gezind ( je krijgt wat je verdient?)

We zijn maandag naar Lecce gereden een mooie stad in de hak van de laars.

Dinsdagmorgen naar de markt in Monopoli ,een grote markt. Natuurlijk een bakje italiaanse koffie gedronken en toen verder gereden naar Conversano.

Een plaats die zeker de moeite waard was. Alleen de tom tom volgen was niet echt een goed idee.

Al heel vlug zaten we muur vast, de spiegels raakte de wanden van de huizen en de banden vonden het ook niet echt leuk.

De weg was smaller als de wielbasis van de auto, dus ook enkele krassen opgelopen.

Gelukkig werden we gered door een lief Italiaans meisje op haar scooter. Zij zei gekke navigatie!

Heel lief, verontschuldigde ze haar gebrekkig Engels. Een ding is zeker haar Engels was beter dan ons Italiaans. Heel lief reed zij voor ons uit en bracht ons naar de plek waar we veilig de stad uit konden.

Vandaar heerlijk gaan lunchen in Polignano a Mare. Toen weer terug gereden naar ons stekje Massaria Cesarina.

Met alle gasten die hier waren hebben een heerlijke Bbq gehad en een zeer geslaagde avond.

Woensdagmorgen zijn we naar Matera gegaan, een stad waar de mensen nog in kelder huizen wonen.

Met een gids hebben we een fikse rondwandeling gemaakt. Heel apart!

Rond 20.30 zijn we heerlijk gaan eten met nog twee andere gasten van ons B&B in

Osteria del Caroseno in Catellane Grotte.

Donderdagmorgen, na ons ontbijt zijn we naar Alberobello gereden, een plaats waar ze in heel aparte huizen wonen genaamd :Trulli .

Daarna zijn we terug reden naar ons B&B ,dit omdat de regen met bakken naar beneden kwam.

Nu heerlijk buiten onder een mooie veranda en lekker lui zitten.