op weg naar High River

11 juni 2016 - High River, Canada

Hi allemaal,

Gisterenavond vanaf de camping naar Banff gegaan ,contact gehad met ons thuisfront. Vandaag lekker uitgeslapen en daarna naar Banff gegaan omdat Lisa ons daar op kwam halen om met haar mee naar Canmore te gaan. We hadden nog tijd over voor dat zij kwam en zijn even naar het Nationale Museum van Banff Park gegaan. Een mooi museum met al het wild van dit park erin .We hadden geluk, na het bezoek aan het museum zijn we op een boerenmarkt beland en hebben daar lekker geluncht.

Rond de klok van 13.00 zijn we opgehaald door Lisa ,heel leuk maar ook spannend , zeker omdat zij 19 jaar was toen wij haar voor het laatst gezien hadden en zij nu 38 jaar is. Maar de herkenning was er meteen ! Zij heeft ons een mooie rit naar Canmore bezorgt. Een stop bij het Two Jack Lake en een bij de Minnewanka Lake twee prachtige meren op de weg van Banff  naar  Canmore .Zij vertelde erg veel over Canada en met name over dit gebied. Wij zijn ook gaan kijken in haar nieuwe woonplaats Deads Mans Lake waar zij samen met haar man Brent en hun kinderen op het eind van dit jaar gaat wonen.

We rijden weer richting Canmore  en zien daar en jonge grizzly beer.. Helaas was deze zo vlug weg dat een foto maken niet lukte,jammer maar we hebben hem wel gezien.Samen met lisa , Brent en hun kids een hapje gegeten. Weer terug naar de camping  ,naar bed en de volgende dag naar High River.

High River

We waren rond twee uur bij Frank en Hannie .

Wat een mooi plekje ! We hebben daar eerst hun mooie huis bewonderd ,daarna een wandeling gemaakt .Ook hebben we daarna nog een fietstochtje gemaakt rond het dorp .Hier is in 2013 een flinke overstroming geweest ,ze zijn hier nog flink aan het renoveren .Natuurlijk hebben we s'avonds heerlijk gegeten en wat gedronken en zijn toen heerlijk gaan slapen ,niet in de camper maar in het huis van Hannie en Frank.

Vandaag  zijn we naar Galgary geweest met de auto van Frank en Hannie met de fietsen er op en hebben samen een fietstocht door deze mooie stad gemaakt .Een leuk onderonsje gehad met twee politieagenten en de prachtige beelden gezien .Deze stad is erg rijk . Vanavond hebben we heerlijk gegeten in een bijzonder restaurant in Longview . Dit is een heel klein dorp waar nog steeds olie gevonden word.

Morgen gaan we naar Montano en dan komen we maandagavond hier weer terug. Dus voor het volgende verhaal laten wij jullie wachten tot dinsdag we hebben tot  dan geen wifi

groetjes en tot dan ,

De twee geluk vogels uit Canada

1. Ber en Mieke:
    11 juni 2016
    Wat een geweldige vakantie en wat krijgen we mooie foto's te zien .
    Vooral zo door gaan
  2. Ans pijnenburg:
    11 juni 2016
    Hannie en Peter super ..............tot dinsdag dan lezen we weer verder.
    nog heel veel plezier.
    gr van ons
  3. Leo en José:
    12 juni 2016
    Hoi Hannie en Peer, we hebben zojuist de reis verslagen gelezen en de 80 foto's gezien. Gullie makt ut wel weer mee. Geniet ervan. Groetjes Leo en José.
  4. Flip:
    12 juni 2016
    Hallo daar,

Wederom prachtige beelden,ik kijk altijd even op Google earth om te zien of het allemaal wel waar is,nou het is allemaal schitterend.

Doorgaan en veel plezier,

Groet,

Flip
  5. Antoinette van Boxtel:
    13 juni 2016
    Leuk om jullie zo te volgen. Hannie en Frank zijn geen spat veranderd.
    Jullie foto's spreken voor zich.
    Nog heel veel plezier op deze reis