dinsdagmorgen terug uit Montana U.S.A.

14 juni 2016 - High River, Canada

Goede morgen ,

Hier zijn we weer! In ons vorige verhaal zijn we vergeten tegen jullie te vertellen dat we onderweg naar High River ook Bighorn Sheeps gezien hebben, deze liepen vrolijk op de weg .

Zaterdagmorgen zijn we samen met Frank en Hannie  richting Montana gereden  (U.S.A. ). Ook wel weer leuk om op een heerlijke ouderwetse manier de grens over te gaan. Stoppen ,formulieren invullen, vingerafdrukken  maken. Na dit alles vroeg een van de heren of wij een Esta formulier hadden . Natuurlijk hadden wij dat ,anders kom je in Nederland het vliegtuig niet in. Dus de formulieren werden vrolijk kapot gescheurd. en mochten we de grens over. De weg naar Montana was een geweldig stuk natuur. Onderweg zijn we gestopt in Waterton Lakes en hebben daar geluncht ,lekker! Daar is een mooi oud hotel en natuurlijk hebben we  een kijkje genomen. Prince of Wales was de naam en zeker een goede naam ,kijk maar eens op foto..

Verder gereden naar Browning , onderweg hebben we buffels gezien ,o jee wat zijn die groot van dichtbij. In Browning boodschappen gedaan , dit is een streek waar de Indianen leven. Deze zijn  we onderweg tegen gekomen ,een groep jongelui die wilde paarden aan het vangen waren. Prachtige mensen , jammer dat ze geen tooi meer dragen maar een pet . Gestopt en een praatje gemaakt en aan hun gevraagd of we een foto mochten maken , natuurlijk mocht dat en legde ze uit hoe ze de wilde paarden te pakken kregen .Niet eenvoudig maar die mensen zijn wel slim.

Aangekomen op het land van Frank en Hannie hebben wij ons verbaasd over de wilde ,ruige natuur. Dit is erg indrukwekkend, een natuur die wij niet kennen.

Alles bij de hand: water uit de rivier om ons te wassen, af te wassen en niet te vergeten de wijn in te koelen. Het was voor ons een ervaring om nooit te vergeten.

We hebben daar erg genoten , een ervaring om nooit te vergeten.

Lekker geslapen en een dag daarna , na een heerlijk ontbijt in de buitenlucht weer verder op avontuur.. We zijn gaan wandelen in Glacion National Park. Daar hebben we de Running Eagle Falls gezien en de Aster Falls . Na de middag hebben we 9 gaten gegolft . Een hole  noemt Frank een gat .De golfbaan was in 1928 opgericht : Golf at Glacion Park Lodge. Dit is de oudstegolf baan in Montana.

Peer vindt deze zo mooi dat we morgen een ritje om maken van 250 km ,omdat hij daar zijn knip in de buggy heeft laten liggen, met al zijn papieren erin.

FOUTJE !!!!

Maar de weg ernaar toe is heeeeeeeel mooi , dus geen probleem.

Vanavond nog een lekker etentje met de kinderen van Frank en Hannie, ook weer fijn.

En morgen weer verder .

Tot horens., een dikke knuffel van ons voor jullie .

1. Hein en annemiek:
    14 juni 2016
    Wat een reis, dit is echt genieten. Leuk om Hannie en Frank zo met jullie te zien.mdoe ze veel groeten Liefs uit Beek en Donk
  2. Mieke van der Sangen:
    14 juni 2016
    Goede avond,
    Mooie verhalen ! Spannend ,lijkt me geweldig zo een kijkje te nemen bij de indianen! En al het andere moois, das genieten!
    Heel veel plezier en goeie reis!
    Groetjes en 'n knuf van mij !

Mieke v.d.S
  3. Maria:
    15 juni 2016
    Hoi Hannie en Peer wat een prachtige reis maken jullie toch. Echt geweldig. Gelukkig dat Peer z'n knip nog terug heeft. Wij zitten nu in de auto op weg naar Frankrijk. Hopen daar ook nog wat moois te zien. Op het moment hier regen en 15 graden dus geniet ervan
  4. Flip:
    Hallo daar,

Genieten,genieten en nogmaals genieten,gelukkig ben je niet gerold
    Peer,wij gaan morgen de laatste twee aspergerestaurants beoordelen.

Groetjes,

Flip
  5. Toon en Lydia:
    15 juni 2016
    Het is geweldig de kids snappen niethelemaal waar jullie zijn en wat er daar zo anders is haha
    Ff iets anders hebben jullie t nummer van jullie schoorsteenveger