beloofde verhaal van Banff

8 juni 2016 - Calgary, Canada

hi guys,

Hier zijn we weer.Voor we Lake Louise achter ons hebben gelaten zijn we nog naar de Marian Lake gereden , ook dat was weer de moeite waard . Op advies van Frank en Hannie hebben wij de Bow Valley Parkway genomen naar Banff. Deze weg is prachtig om te rijden .Natuurlijk zijn we gestopt bij de Johnons Caynon en daar de lower falls gewandeld. Een geweldig mooi,krachtig stuk natuurgeweld ,om nooit te vergeten. Onze weg weer verder gereden , wat denk je weer een beer nog geen meter van onze kamper .(zie foto) .Dat was dus weer boffen .Nog geen half uur daarna kwam er een giga grote wolf op zijn gemak de weg oplopen. Hij had een houding van stop maar even voor mij en maak maar een foto . De weg vervolgend zien we een beeld staan , natuurlijk stoppen om te kijken waar dat van was.Jullie raden het nooit: John Boxtel ( zie foto) Volgens mij is dat toch een oud oom van mij ( Hannie) mijn vader zijn naam was Jan v.Boxtel. Bestaat toeval? Wij denken van wel.In Banff aangekomen , de camping opgezocht en ons "huis"  op de goede plek gezet .Samen met de bus naar Banff ,heerlijk makkelijk. Daar een terras gezocht met wifi natuurlijk en een lekker glaasje (water) ons stuk van gisteren geschreven.

Vandaag.

Vanmorgen weer met de bus naar Banff nadat we een lekker ontbijt gehad hebben. We wilde met de gondel naar boven ,maar helaas die is niet in gebruik twee dagen. Daarom besluiten we samen om naar de Bow Falls te wandelen. Een wandelpad naast de rivier de Bow. Je kunt het geloven of niet na enkele honderd meters staan er twee Elken .Na enkele foto's gemaakt te hebben van deze twee weer verder gewandeld naar de Bowfalls . Daar aangekomen liepen we eensklaps op de golfbaan. en daar na op een flinke trap naar boven naar het grote mooie Fairmont Banff Springs Hotel. Wat een gebouw.! Boven aan gekomen was er een schilder aan het werken .Aan hem hebben we gevraagd hoe we het hotel in konden komen.,Weer geluk hij werd onze prive gids,maar  voor hij daar mee begon wilde hij ons nog even iets laten zien .Hij liep vooruit en zei heel zachtjes dat we naar links in de tuin moesten kijken, daar lag een prachtige Deer.  Dat geweldige grote beest lag prinsheerlijk voor de raam van een van de 800 kamers. We zijn achter de schilder aan gelopen door het hotel ,zoiets moois hebben wij nog nooit gezien !

Dit was weer iets om blij van te worden!!!!! Nu een dikke knuffel allemaal ,wij gaan eten. Tot ......