Toronto

22 juni 2016 - Burlington, Canada

Hi,

De tweede dag Vancouver hadden we geluk,  de regen ging richting Schijndel en de zon kwam daar voor in de plaats.  We hebben de camper een dagje laten rusten en zijn samen met het openbare vervoer de stad verder gaan verkennen. Dit was erg leuk en nieuw . Kijken waar je op en uit moet stappen, maar zonder problemen is dat gelukt.  Dit keer hebben we een ander gedeelte bezocht , waar we vorige keer zijn gefietst . De haven en ook nog een keer naar het Grand Ville Iland.

De volgende dag zijn we de camper in gaan leveren en vandaar zijn we naar het vliegveld gebracht om aan de laatste weken van onze reis te beginnen. in Toronto.

We zijn hier gisterenavond om 11.00  gearriveerd. Het hotel opgezocht en natuurlijk even een kijkje gaan nemen in de inmiddels donkere geworden maar mooi verlichte stad.. Rond middernacht naar bed gegaan om vanmorgen weer op tijd uit de veren te gaan.

Wat zijn we toch boffers, stralend warm weer om de stad te gaan verkennen.

Natuurlijk, als echte toeristen de hop and off bus gepakt. Boven erin natuurlijk !!!!

Toronto heeft 4 miljoen inwoners .Een grote stad met vele culturen. Natuurlijk zijn we in de CN tower gegaan, best hoog. Natuurlijk is Peer op de glazen bodem  gaan staan op een hoogte van 346 meter. Daarna zijn we nog naar 447 meter gegaan.

Op de hoogste plek kun je ook nog een rondje lopen aan de buitenkant van de toren, dat heb ik Peer alleen laten doen (te hoog ) omdat ik foto"s van hem heb gemaakt.  Na dat bezoek zijn we weer in de bus gestapt naar de haven om daar een boottocht te gaan maken, maar bijna ander half uur wachten, met de kans dat we niet mee konden, waren we het samen vlug eens :lekker lunchen op een zonnig terras aan het water is ook leuk.   Dus zo  gezegd  zo gedaan.

Na onze tour met de bus hebben we een flinke wandeling gemaakt  naar het Chinese gedeelte van Toronto.

Inmiddels is het al weer 11.00 in de avond en gaan we lekker slapen, na een volle dag in Toronto .  Morgen onze huurauto ophalen om de fam. te gaan bezoeken rondom Toronto.

1. Toon Wouters:
    22 juni 2016
    Super om alles te lezen en te zien, maar is ook wel weer mooi geweest na al die weken.
    We hebben nog wel wat hulp nodig bij het verhuizen en zoeken voor 2 juli nog een oppas hahahaha Have fun de laatste week.
  2. Jan en Ineke:
    22 juni 2016
    Peer en Hannie , wat maken jullie een prachtige reis .Het is iedere keer weer een waar genoegen om jullie trip zo te volgen .
    De ruimte die het land heeft ,de vriendelijke mensen, de mooie steden die jullie aandoen ,de camper ,de boodschapjes , de wasjes ,kokkerellen met het vrolijke glaasje erbij !!!
    Een mengelmoes van vele soorten bevolking ,misschien nog wel met diverse hoofddoekjes !!!
    In ieder geval nog lekker genieten ......de heggen keurig gesnoeid met vele zakken afval !!!!
    Enjoy your trip for 2 weeks or 10 days !! hg Jan en Ine
  3. Ans pijnenburg:
    22 juni 2016
    Hannie en Peter ,nog heel veel plezier in Toronto.
  4. Agnes:
    23 juni 2016
    Wat hebben jullie een geweldige vakantie