dag 6

8 juni 2018 - Napels, Italië

Hier zijn we weer.

Vamorgen opgestaan, de hoteleigenaar uit zijn bed gebeld voor ons ontbijt.

Het hotel draaide nl nog  niet op volle toeren, vandaar dat er nog niemand was voor het ontbijt. Betaald en op naar Napels .

Op de parkeerplaats aangekomen, zien we 4 auto s, waarvan 3 alfa romeo spiders.

Toen we de stad inreden sloeg de schrik om ons hart, wat een drukte en verkeer kris kras door elkaar.

Hopelijk gaat dat goed, als wij daar tussen moeten fietsen.

We moesten ons daar om 10.15 melden voor de fietstocht. De ontvangst was gezellig .

Met een groep van 9 mensen gingen we op pad, onder leiding van een nederlandse  gids.

Eenmaal op de fiets, kwamen we er achter dat het wel mee viel, dat verkeer.

Gewoon fietsen en de regels aan je laars lappen. Dat leer je vlug als je de italianen na doet.

Wel grappig en gelukkig hebben we het er heelhuids afgebracht.

Een prachtige stad, zeker de moeite om hier nog eens terug te komen. Onze gids wist ons erg veel te vertellen en de vier uren op de fiets vlogen om.

Na afscheid genomen te hebben van de groep zijn wij nog naar Pompei gereden.

Daaraan gekomen was het te laat om het Parco Archeologico di Pompei te gaan bekijken. Jammer, maar daar gaan we nog wel een keer voor terug (hebben we afgesproken ).

Dus besloten we naar Fisciano te  rijden naar het SoHo B&B waar we hartelijk welkom werden geheten door de vrouw des huizes.

Zo leuk, een praatje gemaakt ,wat gedronken .Heerlijk buiten onder een prachtige veranda.

De kamer was zo mooi dat we blij zijn dat we hier twee nachten blijven.

Dadelijk lekker wat eten en morgen gaan we langst (of  naast dit voor onze volgers boven de rivieren) de kust toeren.

De mooie amalfikust.

Had dat gaat lopen .........dat horen jullie morgen.